Leuke bijkomstigheden van beide dagen waren de gridwalk en de pitwalk, waarvan we beiden gebruik hebben gemaakt, dat maakt de sport een stuk toegankelijker.
Battle scars op de auto van Anthony Kumpen.
Deze auto werd op de zaterdag afgeschreven en verscheen niet meer aan de start.
Zoals ik al zei, 30 euro is schappelijk, als het geheel klopt en met alle respect, de Renault Clio Benelux Cup hoort absoluut niet thuis in een "American weekend", Classic Superbikes en Sidecars kan ik nog wel mee leven. Verder rijden de Nascars in twee klassen de Elite 2 voor amateur rijders en de Elite 1 voor profs. Nu is het zo dat dezelfde auto's voor beide klassen worden gebruikt, waardoor er vandaag toch hier en daar coureurs misten na misstappen van hun collega's. Misschien een idee om iedereen met een eigen auto te laten rijden en dan alles tegelijk de baan op te sturen, heb je meteen een auto of 35 aan de start, maakt het wel zo leuk. Een leuke nieuwigheid is dat volgend jaar de zonen van Niki Lauda en James Hunt allebei in de Euro Nascar serie uitkomen, als teamgenoten nog wel.
Start van de Elite 1 klasse.
De winnaar van de Elite 1 klasse, de Israëliër Alon Day.
Eddie Cheever III en Anthony Kumpen leverden een race lang gevecht om de tweede plaats, die uiteindelijk door Cheever werd binnen gehaald.
Was het de 30 euro waard? Ik twijfel, voor de Nascar misschien wel, voor het gehele weekend absoluut niet, was dus een eenmalig iets, volgend jaar niet meer, of er moet een heel goed bijprogramma komen.
O ja, en naar Venray ga ik niet toe, degenen die me kennen weten ook precies waarom.
Klik hier voor een fotoreportage van vandaag.
Edje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten