woensdag 3 juli 2013

NSR Corvette verbouwd

Omdat ik nog niet helemaal tevreden was over de NSR Corvette had ik al besloten om deze eens grondig onder handen te nemen om te proberen er meer uit te halen. Helaas kon ik door tijdgebrek pas deze week voor de benodigde onderdelen gaan shoppen en dit is het resultaat.


Omdat de auto vrijwel helemaal uit elkaar moest heb ik hem tot op de motormount na gestript en eens goed schoongemaakt. Daarna werd begonnen met de opbouw en de eerste verandering die is aangebracht is spacers op de vooras, zodat de wielen net iets verder naar buiten staan, wat de stabiliteit ten goede moet komen.

Om de auto rustiger uit de bochten te laten trekken en een hogere topsnelheid te creëren zijn twee nieuwe kroonwielen aangeschaft, eentje met 29 tanden en eentje met 28 tanden. De originele heeft 31 tanden en is nu vervangen door die met 29 tanden, dit zou voor de baan in Moers goed moeten zijn. Natuurlijk moet je bij het assembleren van de achteras wel weer alles in de juiste volgorde in elkaar zetten.

Nadat de as is gemonteerd heb ik ook even de trainingsmotor gemonteerd om eens te luisteren of alles een beetje naar behoren liep. Dit beviel me niet helemaal, dus de trainingsbandjes op de auto gezet, we rijden de wedstrijden met handout bandjes en motoren, en de zolder op, om even een paar rondjes te rijden. Hier bleek dat het allemaal wel meevalt, dus niets meer veranderd, buiten dan het verwijderen van de motor. Als laatste heb ik er een ander sleperschoentje onder gezet, deze is wat langer dan de originele en wordt geschroefd, waardoor je met schijfjes nog een beetje kunt spelen met de hoogte.

Bij het schoonmaken van de kap viel me op dat het glas van het rechter achterlicht was afgebroken. Er is tijdens de laatste race inderdaad iemand hard achter op de auto gereden, dus daar zal dit dan wel het gevolg van zijn.

Nu is het wachten tot 30 augustus voordat we de auto echt aan de tand kunnen voelen.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten