woensdag 12 oktober 2011

Audi R8C

Een week geleden kwam de bij Slotracing Friesland bestelde Slot-It Audi R8C binnen. Deze auto is aangeschaft om de Nissan te gaan vervangen tijdens de races in Moers. Niet dat de Nissan een slechte auto is, maar hij heeft al een paar flinke klappers meegemaakt en is eigenlijk te langzaam. Omdat de Audi's het goed doen in Moers wil ik gewoon eens een poging wagen of het mij ook zal lukken.

Zoals iedere slotracer wel weet, blijft een wedstrijdauto niet lang heel en een paar uur na aankomst lag hij al helemaal uit elkaar, waren de voorbandjes gelakt en de velgen achter voorzien van HvK Ortmann bandjes, natuurlijk netjes vastgelijmd. Het chassis werd meteen op rechtheid getest en ook hier geen problemen.

Zo zag de Audi er een paar uur na aankomst uit.


Hierna is tot zaterdag niets met de auto gedaan, en op zaterdag heb ik de motor met smeltlijm vastgezet in de mount en daarna in laten lopen. De motor in de nieuwere Audi's heeft nogal eens de neiging om los te raken tijdens een race, vandaar het vastzetten.

Tijdens het opbouwen.

's Zondags is de auto in elkaar gezet. Er werd alleen voor in de auto lood geplakt, daar waar ik normaal aan de zijkant ook nog lood plak. Zoals altijd zijn de kabels aan de sleper zijde langer aangestript en daarna strak vastgezet om ervoor te zorgen dat de sleperschoen vanzelf naar het midden terugspringt bij een uitvlieger. Dit scheelt tijd en ergernis voor zowel rijder als inzetter.

Bandje slijpen.

Als laatste zijn de Ortmannen geslepen en werd de auto voor de eerste keer op de baan gezet. Eerste indruk van de auto is dat hij zeer snel is op de rechte stukken, maar een beetje zenuwachtig in de bochten. Daar in Moers meer grip op de baan zit dan hier thuis blijf ik even bij deze afstelling en zal de auto eerst uitvoerig worden getest.

Eerste keer op baan.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten