maandag 28 maart 2011

12 uurs race Moers part III

Afgelopen zondag hebben we de motor van de 12 uurs auto in laten lopen. Dit was eigenlijk niet nodig omdat er gebruik wordt gemaakt van handout motoren, maar hij is altijd te gebruiken als reserve motor voor onze andere Slot-It auto's.

Voor het in laten lopen van een motor heeft iedereen een andere manier, wij laten het motortje twee uur op zes volt lopen en hebben daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.



Na het laten inlopen van het motortje heb ik het chassis weer gemonteerd. Om te zorgen dat het sleperschoentje vanzelf terug springt, zijn de kabeltjes iets langer aangestript en daarna strak vastgezet. Het aanstrippen wordt vooral gedaan omdat de kabeltjes nogal eens klem willen gaan zitten tegen de kap van de auto. Dit omdat de isolatie van de kabeltjes nogal dik is.



Na het in elkaar zetten van het chassis en het plaatsen van lood, heb ik de achterwielen van de originele XJR9 gemonteerd en met de kap van deze originele XJR9 heeft de auto z'n shakedown op de E&L Raceway gehad.



In deze sessie werd snelste tijd van 5,2 seconden gereden, waar ik uitermate tevreden mee ben, omdat dit toptijden zijn op onze baan. Als het even meezit maakt hij komende vrijdag in Moers kennis met de baan aldaar. Voor mij begint het echte werk nu pas, want het kapje moet worden voorzien van een kleur en decals. Dat wordt de eerste keer, dus ik hou rekening met veel vallen en opstaan.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten