zaterdag 29 januari 2011

Leuke dag in Mülheim....

Op zaterdag 29 januari werd de eerste NSR Classic race in de Rheinruhr serie verreden. Plaats van handeling was Slotracing Mülheim. De club is gesitueerd op een boven verdieping en heeft een 32 meter lange Carrerabaan tot hun beschikking. De ruimte is beperkt, zodat ze hun eigenlijke 50 meter lange baan niet op kunnen bouwen, maar aan gezelligheid ontbreekt het er niet. Alle 21 aangemelde rijders waren aanwezig en er werd besloten om drie heats van zeven rijders te rijden.

Voor Lars en mij begon de dag met trainen om zo snel mogelijk de baan onder de knie te krijgen. De baan loopt vloeiend, maar het was pas onze eerste race op deze baan. Lars draaide rustig z'n rondjes, terwijl Edje tijdens de trainingen nog wat lood in de auto plakte. Na de training volgde de kwalificatie, die overigens alleen op de eerste racedag plaats vond, van nu af aan wordt gestart op de stand in het kampioenschap. Lars en ik kwamen bij elkaar in de eerste heat terecht, de zogenaamde "krabbelgruppe", zoals de Duitsers deze plegen te noemen.

We hebben in ieder geval allebei een leuke race kunnen rijden en er werd om iedere meter gevochten. Uiteindelijk kwam Lars op 108 ronden uit en Edje op 112 ronden. Dit was genoeg voor respectievelijke een 20e en 17e plaats. Genoeg werk te doen voor de volgende race, die in Moers plaats zal vinden en een doel voor de volgende keer in Mülheim, meer ronden rijden als dit keer.

De sfeer onder de rijders was super en er werd weer veel gelachen. Komende vrijdag zullen we de meeste van de heren weer tegenkomen als we in Moers aan de Slot-It race gaan deelnemen. Zoals ik me heb laten vertellen duren de races daar behoorlijk lang en de race avonden nog veel langer.

Edje.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Edje,

    Klinkt weer als een "plezante" dag.
    Ik heb me trouwens aangemeld bij de HvK en de freslottersite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey die Paul,

    Het was inderdaad een leuke dag, die NSR Classics zijn een genot om mee te rijden. Ik moet deze week bandjes en velgen bestellen en dan wordt de MKIV ook in orde gemaakt.

    Ik had al gezien dat je je aan hebt gemeld.

    BeantwoordenVerwijderen