Afgelopen zaterdag hebben we voor de eerste keer bij onze oosterburen gereden, met name op de HvK Ring te Mönchengladbach. Dit is een twee sporige Carrera baan van ca. 32 meter lengte en heeft als stempel thuisbaan. De baan kan zowel analoog en digitaal worden gereden. Naam van de racedag was Tage Des Donners II en er waren nagenoeg geen regels, alleen dat er geen metalen chassis mochten worden gebruikt en men moest met Ortmann Competition bandjes rijden. Aan de start verscheen een breed scala aan auto’s, van Fly trucks tot HRS GT’s, een ligbad op een HRS chassis en Lars met z’n standaard SCX AMG Mercedes DTM. Edje reed met de Motorola Panoz Esperante GTR, die speciaal voor deze race helemaal was gereviseerd.
Bij aankomst hebben we maar meteen bij alle huizen in de straat aangebeld, want natuurlijk wisten we geen huisnummer noch een achternaam. Gelukkig wisten de buren ons op het goede spoor te zetten en zo konden we al snel beginnen met trainen. Na de trainingen werd er wat gegeten en daarna werd er begonnen met racen.
In totaal hebben we drie races van 5 minuten per spoor gereden, waarvan er eentje in het donker werd verreden. In de eerste race eindigde ik als derde en in de daaropvolgende races als tweede. De baan lag de Panoz wel en er rolden mooie en constante tijden uit. Lars had de langzaamste auto van het hele veld, maar wist door constant rijden toch op een achtste plaats algemeen te eindigen. Zelf werd ik totaal onverwacht tweede, maar dan wel op respectabele afstand van de winnaar. Om even een indicatie te geven van het verschil, de snelste ronde van de winnaar was 8,9 sec. die van mij 9,6 sec. Het verschil van power in de auto speelde daar natuurlijk ook in mee, maar dat hoort bij het rijden in een open klasse.
Na het uitreiken van de oorkondes en het bedanken van de gastheer -en vrouw werd tevreden huiswaarts getogen. Kortom, een dagje racebaan plezier dat zeker voor herhaling vatbaar is.
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten