Gisteren ben ik weer eens aan het werk geslagen aan een auto. Dit keer was het de beurt aan een auto die z’n leven ooit begon als een SCX Corvette C6R. Clubgenoot Wimpie, van Italoslot, heeft de auto in 2008 gebruikt in het SCX GT clubkampioenschap en daarna aan mij geschonken om op een HRS chassis te plaatsen. Helaas geen foto’s, vanwege problemen met de camera.
De kap is daarna opgebouwd op een HRS2 chassis, volgens het FIA GT32 reglement van 2009. In deze klasse heeft hij ook enkele races gereden en ook enkele malen klappers meegemaakt die toch hun effect hebben gehad op het spul. De Corvette is in eind 2009 en begin 2010 enkele malen uitgeleend aan andere clubgenoten die zelf geen HRS GT hebben. Zelf rijd ik er niet meer mee, omdat de in 2009 opgebouwde Visteon Panoz een stuk beter over de baan gaat.
Het werd echter tijd om de Corvette eens te renoveren en nadat het hele spul uit elkaar is gehaald en grondig is schoongemaakt is de kap opnieuw gelijmd. Hij zit nu een stuk strakker op het chassis en heeft inmiddels de eerste ronden op E&L Raceway gedraaid. Hier bleek hij al een tiende sneller te zijn dan voorheen, zonder er eens echt voor te gaan zitten. Komende weken zal hij bij Euroslotracing aan de tand worden gevoeld en indien nodig zal er nog aan worden gesleuteld. Het uiteindelijke doel is om deze auto te voorzien van een NSR Shark 25K motor en ermee te gaan testen voor de open klasse van die volgend seizoen zeer waarschijnlijk bij Euroslotracing zal gaan rijden. Als dit goed genoeg werkt zullen de Visteon Panoz en de DHL Mosler van Lars aan de start verschijnen met deze configuratie. Als dit alles niet snel genoeg mocht zijn wordt er uitgeweken naar een HRS anglewinder chassis. Wat daar dan aan motor spul in moet komen zullen we te zijner tijd wel zien.
Indien deze klasse er komt, dan zitten daar sub klassen in en daar zal ook iets historisch bij zitten. Daar gaan we de Slot-It Ferrari 312PB eens voor proberen te prepareren, die kan namelijk een stuk beter dan wat er nu uitkomt.
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten