Nu eens even heel wat anders dan het clubracen. Een paar weken geleden heb ik namelijk, voor een leuke prijs, een drietal klassiekers gekocht van een clubgenoot, die plaats wilde maken in z'n verzameling. Het gaat om een Sloter Lola T290, een Revell Simca 1000 Rally 2 en een Revell Lotus Cortina MKI.
De Lola T290 is de Barclays uitvoering en was al voorzien van Ortmann bandjes. Deze heeft eerst magneetloos een aantal ronden gereden, maar omdat hij zich op onze thuisbaan moet meten met de Slot- It Ferrari 312PB, is de magneet er weer in gezet. Nu zijn de auto's veel beter aan elkaar gewaagd. Verder was er aan deze auto niet veel werk.
Sloter Lola T290.
De Simca is de Francochamps 1975 versie. Deze auto is uitgerust met een motor die voorin ligt en daardoor heeft hij een lange aandrijfas naar achteren. Dit zijn tere punten van zo'n autootje en de as was al eens gerepareerd. Ik had er de mededeling bij gekregen dat er werk aan de auto was, maar na het opnieuw repareren van de aandrijfas, gaat het voorlopig allemaal weer goed.
Revell Simca 1000 Rally 2.
En dan m'n favoriete auto van de drie, het gaat om de Alan Mann racing Lotus Cortina MKI. Nu is deze nog niet zolang geleden ook van een ander merk uitgekomen, samen met een Alan Mann Racing Ford Escort MKI. Deze zitten echter in een speciale box en ik vindt ze persoonlijk te duur, temeer omdat ze gebruikt zullen gaan worden.
Revell Alan Mann Racing Ford Cortina MKI.
De Revell Cortina heeft de neiging om te kiepen, deels door de smalle wielen. Na een kleine inspectie bleek dat de sleperschoentjes van de auto een erg lang, geveerd, pootje had en dat is meteen vervangen door een korter Fly exemplaar. Hierna bleef het spul al beter in de baan, maar ik heb ervoor gekozen om lood achter de achteras te plakken. Dit is niet gebruikelijk, maar door de Ortmanns wilde de auto niet echt driften en begon hij te kiepen. Na deze kleine ingrepen is de auto baanvaster geworden en zijn de rondetijden met drie tot vier tiende naar beneden gegaan.
Ik ben zelf zeer tevreden over de Revell, het is geen clubrace auto, maar op een thuisbaan kun je er veel plezier aan beleven.
Edje.
Weblogkoppen
4 dagen geleden
De laatste 2 zijn leuke karretjes. Volgens mij op een klein bochtig baantje zonder magneetjes lekker driftend in de rondte...
BeantwoordenVerwijderenHoi Steffer,
BeantwoordenVerwijderenHet zijn inderdaad leuke karretjes om mee te rijden, driften gaat wel, maar die oude toerwagens blijven gevoelig voor kiepen.
Edje.
Hey Edje,
BeantwoordenVerwijderenPrachtig, die Cortina was ook bij mij een favorietje. Maar dat van die magneten.......
:-0... (take a look a my fridge)...hahaha
Hey Mr. Italo,
BeantwoordenVerwijderenNog bedankt voor de auto'r. Tja, magneten, ik vindt het ook niets, maar ik ga eens een keer aan de slag met de Lola om 'm zo beter te krijgen. Het motortje is snel zat, maar op wegligging legt hij het af tegen de SI Ferrari 312PB.
Edje.