zondag 11 oktober 2009

Carrera Capri klaar voor de Classic Cup

De Carrera Ford Capri RS 3100, die zal gaan deelnemen aan de Classic Cup race bij Slipstream heeft z'n oude uiterlijk terug. Op de achteras zitten namelijk Slot-It velgen, die eerst nog van zwarte GT inserts waren voorzien. Afgelopen vrijdag heeft m'n pa de originele Capri achtervelgen netjes afgedraaid en passend gemaakt voor de velgen.

Nu bleek dus dat de binnenkant van de velgen blauw was, dus die werd, evenals de rand van de Slot-It velg voorzien van een zilvergrijs kleurtje. Het resultaat mag er zijn, nu is het uiterlijk van de auto in ieder geval weer, zoals het zijn moet. Komende week hoop ik tussen de races en het testen met m'n GT door, nog wat te kunnen testen om zo de wegligging te verbeteren, die is namelijk nog niet zoals hij zijn moet. Hopenlijk lukt dit nog allemaal voor de wedstrijd. Na die eerste race krijgt de auto waarschijnlijk een grote verbouwing en zal de printplaat naar alle waarschijnlijkheid gaan verdwijnen. Ook wil ik eens gaan kijken of er een andere as en kroonwiel in kunnen worden geplaatst, maar slijpen aan het chassis gaat niet, daar dan de hele stevigheid eruit is.

Edje.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er erg gaaf uit Ed, ook een mooi detail om de origineel velgen af te draaien en passend te maken voor in de slot-it velgen. Nu weet ik waar ik aan moet kloppen als ik hetzelfde nodig heb!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Bob,

    Als ik het aan m'n pa vraag zal hij dit wel doen. Het moet alleen geen lopende band werk worden.

    Edje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fraaie Capri is dit geworden. Ik hoop 'm bij de Classic Cup in het echt te mogen bewonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, er zijn een aantal dingen gaande die mij er zeer waarschijnlijk van weerhouden om deel te nemen aan de race. Deze zullen eerst opgelost moeten worden.

    Edje.

    BeantwoordenVerwijderen