zaterdag 25 oktober 2014

Opening Indian Creek Raceway

Vandaag vond de grote opening van de Indian Creek Raceway by Jimmy in Born plaats. Jimmy had van allerlei races met een grote variatie aan auto's verzonnen en met zes rijders aan de start was het een vol programma. Geert kon er dit keer helaas niet bij zijn vanwege zijn deelname in de Historic Stockcars tijdens de Gala Night in Arlington Stadium en dan hebben we het over 1:1 racen.

We werden door Jimmy verwelkomt met koffie en koekjes, die er natuurlijk wel ingingen. Daarna werd er naar de raceruimte getogen alwaar een leuke Carrerabaan op ons lag te wachten. Geinspireerd door de E&L Raceway heeft Jimmy er een geheel eigen draai aan gegeven en laat deze baan zich compleet anders rijden.

Begonnen werd er met de eendenrace, Jimmy heeft zelf een 1:1 Dyane en is om de een of andere wazige reden een eenden gek, dus twee exemplaren van Pink Car stonden op ons te wachten en Jimmy en ik kregen de twijfelachtige eer om de allereerste race te rijden. Gelukkig wist ik deze nog te winnen ook, evenals de races tegen de rest van de mannen. Lars kwam wat minder goed uit de verf met de eendjes.

De eendjes

Hierna volgde een tijdrit met Jimmy zijn HRS Venturi, waarbij er 5 ronden moesten worden gereden en waarbij de snelste ronde telde. Jimmy won hier met een tijd die maar 2 duizendste sneller dan die van mij was.

Na dit intermezzo was het tijd voor een race met stuiter V8 Supercars van Scalextric, mijn race tegen Jimmy verloor ik, maar de rest wist ik winnend af te sluiten. Niet echt auto's voor mij, er is veel werk voor nodig om deze auto's goed aan het rijden te krijgen en vaak hebben ze last van kromme assen, dan is investeren nodig om alles weer netjes aan het lopen te krijgen. Jammer, want de Scalextric modellen zijn wel altijd mooie auto's. Na deze race stond Jimmy aan de leiding voor Edje, Maurice, Lars, Paul en Arjan.


V8 Supercars.

Na een pauze met broodje knak was het tijd voor een tijdrrit over vijf ronden met een Carrera BMW 2002. Er zat een magneet en een fikse blok lood onder en ik moet zeggen dat hij leuk te rijden was. Lars wist deze tijdrit te winnen voor Jimmy en mij.

BMW 2002.

Als laatste werd er gereden met onze eigen NSR GT3 auto's. Mijn eerste race was weer tegen Jimmy en op de een of andere manier reed ik de grip veel te snel van de bandjes en kon ik deze race wel vergeten, Jimmy won. Mijn andere races wist ik wel te winnen en Lars hoefde alleen maar het hoofd te buigen voor Jimmy en mij. Voor Arjan en Maurice was het de eerste keer dat ze met hun auto's reden en was het nog even wennen, maar gaandeweg de races ging het steeds beter.

Vier van de zes NSR GT3 auto's.

Jimmy had een paar mooie ingelijste certificaten gemaakt en mocht zelf die van de eerste plaats houden. Ik werd tweede voor Lars, Paul, Maurice en Arjan.

Jimmy en familie, bedankt voor de leuke racedag en de gastvrijheid op een mooie baan, die hier en daar nog wat kleine verbeteringen kan gebruiken, maar daarvoor is zo'n eerste race natuurlijk ook uitermate geschikt



Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten