maandag 8 mei 2017

Dat was het weekend

Afgelopen weekend stond er niets t.a.v. slotracen op het programma, maar heb ik een bezoekje gebracht aan festiviteiten bij Glanerbroek te Geleen, waar 85 jaar Burgemeester Damenpark op het programma stond.

Nu hebben op de toenmalige sintelbaan ook races plaats gevonden en omdat dit een groot deel uitmaakt van de geschiedenis van het sportpark, waren er enkele heritage stockcars aanwezig om een demo te geven. Wat nog mooier was, was dat de replica F1 stockcars van Rien Rutjens en Lambert Keulen daadwerkelijk door beide heren werden bestuurd. Beiden waren namelijk grote namen tijdens de races in Geleen en waren nu een keertje terug op het oude nest. Rutjens is pas net gestopt met het stockcar racen, maar voor Keulen was het alweer een tijdje geleden dat hij achter het stuur van zo'n V8 monster had plaats genomen. Omdat ik nog andere plannen had heb ik alleen de eerste demo gezien en daar reed Keulen nog wat onwennig rond, Rutjens liet er echter geen gras over groeien en had de snelheid, voor zover mogelijk, goed in zitten.

De Lambert Keulen stockcar.

Buiten deze twee heren reed Kees Hermans met z'n Andy Stott F1 stockcar en Giel Kubben met een moderne F2 stockcar rond, waar ik dan het nut weer niet van ik kan zien. Niets tegen Giel, maar deze auto hoorde niet op dit festijn thuis.

Klein funfact is, dat Geert, die regelmatig bij ons op de E&L Raceway te vinden is, de replica stockcar van Lambert Keulen van de belettering heeft voorzien.

Hier een link naar een kort filmpje dat ik heb gemaakt, niets bijzonders en zo vanaf de telefoon op Youtube gezet.

Voor meer stockcar historie uit het Limburgse kan ik deze Facebook pagina aanbevelen.

Edje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten